dissabte, 7 de febrer del 2009

Mico: Lo Port. Caspa i Càries

Caspa i Càries. 280 m. IV+

La intenció inicial era anar a fer gel a Boí però les condicions i la meteo ens ho van desaconsellar. Canvi de plans i malgrat un 80% de probabilitats de precipitació quedem a Horta de Sant Joan el divendres després de treballar. Quan arribo en Jordi ja em porta un parell de birres d'avantatge. Intercanvi de regals de noces i d'aniversari i cap a l'àrea d'acampada de la Franqueta. Abans d'arribar a La Franqueta, el Jordi frena de cop i veig que davant del seu cotxe hi ha una cabra parada enlluernada pels fars. És impressionant la mida de les banyes: potser fan 80 cm i ens esperem un minut fins que s'acostuma a les llums i se'n va. Sopem unes botifarres de perol a la brasa i muntem la tenda.

Al matí quan ens aixequem, veiem que hem plantat la tenda al costat d'un rètol on explica que està prohibit acampar a La Franqueta però es pot a l'àrea dels Ateus. Avergonyits per no haver vist el cartell de nit, desmuntem ràpidament i ens posem a esmorzar just abans que aparegui el forestal (perdó, ara ja ho sabem).

El día està molt negre però de moment aguanta i ens decidim per una vía senzilla no fos cas que ens haguem de retirar mullats. Anem a la Caspa i Càries: segons la ressenya del Vèrtex són 325 metres de V.

La realitat és que tots els llargs són 5 o 10 metres més curts del que marca la topo i com a mínim mig grau menys de dificultat. L'equipament generós però les reunions una mica amagades a vegades.

Els dos primers llargs els fem grimpant tranquilament i a partir de la R2 ens encordem i anem fent tranquilament. Al 6è llarg ens visiten dues cabres i al cim ens encercla un voltor.

El descens es fa cap al nord amb un rapel de 30 metres fins a un collet i després per una canal cap als Estrets caminant.

Quan arribem al cotxe comença a ploure i anem cap a La Franqueta a fer una costellada però ens trobem uns 30 o 40 caçadors que ja estan dinant aixoplugats sota les barbacoes i tornem enrera cap als Ateus a dinar.